Lucrări în derulare pe șantierul feroviar din stația Ciulnița cu transbordare auto pe relația Ciulnița – Călărași Sud

Mijloace auto pentru transbordare pe relația Slobozia Veche - Ciulnița. FOTO cu rol ilustrativ

Lucrările de modernizare a liniilor, instalațiilor, clădirii CED, inclusiv treceri la nivel, din stația Ciulnița au intrat în linie dreaptă, prima închidere a traficului feroviar, pentru lucrările de infrastructură și suprastructură, fiind cea de pe linia spre Călărași, unde până pe 15 septembrie constructorul a pus la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare pe relația Ciulnița – Călărași Sud, și retur.

Potrivit CFR Infrastructură, într-un efort semnificativ de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, stațiile Ciulnița și Fetești sunt pe cale să obțină o transformare majoră pentru a răspunde cerințelor actuale și viitoare ale transportului feroviar în regiune. Cu o investiție totală de 309,2 milioane de lei, fără TVA, finanțată din fonduri nerambursabile și Bugetul de Stat, proiectul are scopul de a îmbunătăți semnificativ performanțele infrastructurii feroviare în cele două stații.

În stația Ciulnița, lucrările sunt în plină desfășurare, abordând atât aspecte de infrastructură, cât și de suprastructură, pentru a moderniza și a optimiza eficiența întregului sistem feroviar. Unul dintre punctele cheie ale modernizării constă în înlocuirea completă a infrastructurii căii ferate. În acest sens, geotextilul cu rol de separare la nivelul platformei de pământ, geogrila pentru ranforsare și substratul cu grosimea de 40 cm vor asigura o fundație solidă pentru noua suprastructură.

Suprastructura căii ferate va fi, de asemenea, modernizată prin utilizarea de șine tip 60, traverse de beton și o prindere elastică, ceea ce va contribui la creșterea durabilității și la reducerea zgomotului și vibrațiilor generate de circulația trenurilor. De asemenea, noile aparate de cale vor fi integrate în calea fără joante, contribuind astfel la o mai bună fluiditate a traficului.

Modernizarea în stația Ciulnița nu se oprește doar la aspectele legate de calea ferată. Instalațiile de semnalizare feroviară vor fi complet înlocuite pentru a asigura siguranța circulației, iar trecerile la nivel vor fi refăcute pentru a îndeplini cele mai înalte standarde de siguranță.

De asemenea, pentru a asigura accesul călătorilor, se vor construi noi peroane și pasarele pietonale. Cu un accent special pe accesibilitate, aceste facilități vor fi proiectate pentru a răspunde nevoilor persoanelor cu dizabilități.

În ceea ce privește circulația trenurilor pe durata lucrărilor, autoritățile au dezvoltat un plan meticulos pentru a minimiza impactul asupra călătorilor. În perioada 16 august – 15 septembrie, 14 trenuri de călători vor fi redirecționate într-un sistem de transbordare auto între Ciulnița și Călărași Sud, pentru a asigura continuitatea serviciilor. Această măsură temporară a fost luată pentru a minimiza disconfortul călătorilor în timpul lucrărilor de modernizare.

Iată lista celor 14 trenuri de călători afectate de lucrări, împreună cu orele de plecare și sosire:

  1.     Trenul R8443: Ciulnița (plecare ora 6:20) – Călărași Sud (sosire ora 6:52)
  2.     Trenul R8574: Călărași Sud (plecare ora 13:53) – Ciulnița (sosire ora 14:25)
  3.     Trenul R8591: Ciulnița (plecare ora 8:55) – Călărași Sud (sosire ora 9:27)
  4.     Trenul R8592: Călărași Sud (plecare ora 7:20) – Ciulnița (sosire ora 7:50)
  5.     Trenul R8593: Ciulnița (plecare ora 15:56) – Călărași Sud (sosire ora 16:26)
  6.     Trenul R8594: Călărași Sud (plecare ora 14:12) – Ciulnița (sosire ora 14:44)
  7.     Trenul R8595: Ciulnița (plecare ora 18:50) – Călărași Sud (sosire ora 19:22)
  8.     Trenul R8596: Călărași Sud (plecare ora 16:53) – Ciulnița (sosire ora 17:22)
  9.     Trenul R8598: Călărași Sud (plecare ora 11:52) – Ciulnița (sosire ora 12:24)
  10.     Trenul R8599: Ciulnița (plecare ora 13:05) – Călărași Sud (sosire ora 13:34)
  11.     Trenul R13844: Ciulnița (plecare ora 22:40) – Fetești (sosire ora 23:25) cu transbordare auto pe distanța Călărași Sud – Ciulnița (înlocuind trenul R8444: Călărași Sud – Ciulnița – Fetești)
  12.     Trenul R13842: Ciulnița (plecare ora 6:04) – Constanța (sosire ora 8:31) cu transbordare auto pe distanța Călărași Sud – Ciulnița (înlocuind trenul R8342: Călărași Sud – Constanța)
  13.     Trenul R13840: Ciulnița (plecare ora 6:04) – Constanța (sosire ora 8:21) cu transbordare auto pe distanța Călărași Sud – Ciulnița (înlocuind trenul R8340: Călărași Sud – Constanța)
  14.     Trenul R8346: Constanța (plecare ora 18:36) – Ciulnița (sosire ora 22:01) – Călărași Sud (sosire ora 22:33) cu transbordare auto pe distanța Ciulnița – Călărași Sud

Aceste măsuri temporare sunt luate pentru a minimiza impactul asupra călătorilor pe durata lucrărilor de modernizare în stația Ciulnița și pentru a asigura continuitatea în traficul feroviar.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CLnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CLnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*