Primăria Călărași a semnat contractul pentru modernizarea străzilor București, respectiv Prelungirea București

A fost semnat contractul pentru modernizarea străzilor București, respectiv Prelungirea București. FOTO Primăria Călărași

Luni, 4 aprilie, la sediul Primăriei Municipiului Călărași, s-a semnat contractul de proiectare şi execuție lucrări în cadrul proiectului „Reducerea emisiilor de carbon în Municipiul Călărași prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local”. Proiectul este finanțat prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, Axa Prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Potrivit primarului Marius Dulce, prin intermediul acestui proiect va fi refăcută cea mai importantă arteră a orașului, prin modernizarea infrastructurii rutiere, respectiv pietonale. În plus, se vor realiza și o serie de lucrări complementare, în valoare de peste 15 milioane de lei, cu resurse proprii: o rețea de iluminat, care va cuprinde între 800 și 1.200 de stâlpi, introducerea în subteran a cablurilor electrice și reabilitarea zonei pietonale cuprinse între bulevardele Nicolae Titulescu și Cuza Vodă.

„Suntem martorii unui eveniment foarte important pentru municipiul nostru. Semnăm astăzi contractul de proiectare și execuție lucrări pentru strada București, respectiv Prelungire București. Prin intermediul acestui proiect, finanțat din fonduri europene, vom reface cea mai importantă arteră a orașului care înseamnă, în primul rând, modernizarea infrastructurii rutiere, respectiv pietonale. În plus, vom realiza și o serie de lucrări complementare în valoare de peste 15 milioane de lei, cu resurse proprii. E vorba de o rețea de iluminat care va cuprinde între 800 și 1.200 de stâlpi. Asta înseamnă metal, al cărui preț, după cum probabil știți, a crescut foarte mult. O altă lucrare complementară vizează introducerea în subteran a cablurilor electrice, lucrare ce va fi susținută tot de la bugetul propriu. Tot din resurse proprii vom reabilita și pietonalul cuprins între bulevardul Nicolae Titulescu și bulevardul Cuza Vodă. Iată de ce am spus în dese rânduri că avem nevoie de împrumuturi. Cu acești bani, vă asigur, vom moderniza municipiul Călărași”, a spus primarul Marius Dulce, care a continuat: „Acest proiect de anvergură ar putea deveni atractiv pentru orice investitor care atunci când va vedea o infrastructură modernizată, ce-i va permite să se miște mai repede, cu certitudine va dori să investească în Călărași. Durata de realizare a lucrărilor așa cum rezultă din contract este de 16 luni. Suntem alături de toți cei care vor contribui la realizarea acestui proiect, asigurându-i de tot sprijinul nostru. Le urez mult succes tuturor!”.

Valoarea totală a proiectului este de 42.848.218,00 lei (TVA inclus) din care cofinanțarea asigurată de Municipiul Călărași (2%) de 868.394,39 lei. Durata de execuție: 19 luni din care 3 luni proiectare și 16 luni execuție lucrări. Contractul de finanțare, primul pe Axa 4.1 a POR 2014-2020 din Regiunea Sud Muntenia, a fost semnat pe data de 2 decembrie 2019.

Se vor executa lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

  • pe str. Prelungirea București (zona Siderca – B-dul Cuza Vodă): lungime de 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;
  • pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersecția str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu); între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;
  • intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersecția str. Grivița cu str. București vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;
  • de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare; amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;
  • sunt prevăzute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. București și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afișaj pentru informarea călătorilor);
  • va fi realizată canalizația necesară infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenție, respectiv:
  1. sistem de management al traficului;
  2. sistem de informare a călătorilor în stații;
  3. sistem de supraveghere video;
  4. sistem de ticketing (componenta locală);

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația CLnews, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe CLnews.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*