Opt accidente de muncă, niciunul mortal, înregistrate anul acesta de Inspectoratul Teritorial de Muncă Călărași

Sediul ITM Călărași. FOTO Adrian Boioglu / CLnews
Sediul ITM Călărași. FOTO Adrian Boioglu / CLnews

Inspectoratul Teritorial de Muncă Călărași a înregistrat, în primul semestru al anului, opt accidente de muncă, toate opt cu incapacitate temporară de muncă.

Potrivit ITM Călărași, cauzele acestor accidente au fost:

  • două cazuri au fost pentru efectuare necorespunzătoare de comenzi, manevre;
  • un caz pentru efectuare necorespunzătoare de poziționări, consolidări, fixări etc.
  • un caz pentru expunerea în afara sarcinilor de muncă prin deplasare/staționare în locuri/zone cu pericol permanent/temporar;
  • patru cazuri pentru instruirea incompletă în domeniul securității și sănătății în muncă.

Domeniile de activitate în care s-au produs aceste accidente sunt:

  • agricultură;
  • industria prelucrătoare;
  • salubrizare;
  • transport;

În vederea asigurării condițiilor de securitate și sănătate în muncă și pentru prevenirea accidentelor de muncă și a bolilor profesionale, enumerăm câteva obligații ale angajatorilor:

  1. să adopte soluții conforme prevederilor legale în vigoare privind securitatea și sănătatea în muncă, prin a căror aplicare sa fie eliminate sau diminuate riscurile de accidentare și de îmbolnăvire profesională a lucrătorilor;
  2. să întocmească un plan de prevenire și protecție compus din masuri tehnice, sanitare, organizatorice și de altă natură, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care să îl aplice corespunzător condițiilor de muncă specifice unității;
  3. să asigure și să controleze cunoașterea și aplicarea de către toți lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire și de protecție stabilit, precum și a prevederilor legale în domeniul securității și sănătății în muncă, prin lucrătorii desemnați, prin propria competență sau prin servicii externe;
  4. să obțină autorizația de funcționare din punctul de vedere al securității și sănătății în muncă, înainte de începerea oricărei activități, conform prevederilor legale;
  5. să stabilească pentru lucrători, prin fișa postului, atribuțiile și răspunderile ce le revin în domeniul securității și sănătății în muncă, corespunzător funcțiilor exercitate;
  6. să elaboreze instrucțiuni proprii, în spiritul prezentei legi, pentru completarea si/sau aplicarea reglementarilor de securitate și sănătate în muncă, ținând seama de particularitățile activităților și ale locurilor de muncă aflate în responsabilitatea lor;
  7. să asigure echipamente individuale de protecție, etc.

În aceeași măsură și salariații au obligații. Fiecare lucrător trebuie să îşi desfășoare activitatea, în conformitate cu pregătirea și instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională, atât propria persoană cât și alte persoane, care pot fi afectate de acțiunile sau omisiunile sale în timpul procesului de muncă.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*